برگزاری کارگاه آموزش عکاسی مستند اجتماعی و خبری در مراغه

برگزاری کارگاه آموزش عکاسی مستند اجتماعی و خبری در مراغه

مراغه - ایرنا - همزمان با یازدهمین هفته فیلم و عکس مراغه، کارگاه آموزش عکاسی مستند اجتماعی و خبری با حضور 36 نفر از اعضا و هنرجویان انجمن سینمای جوانان این شهرستان برگزار شد تا عکاسان مراغه در کلاس درس یکی از عکاسان برجسته خبری کشور جمع شوند.

 
http://img8.irna.ir/1395/13950705/82243807/82243807-71044284.jpg
 
http://img8.irna.ir/1395/13950705/82243807/82243807-71044285.jpg

http://img8.irna.ir/1395/13950705/82243807/82243807-71044283.jpg

 

 در این کارگاه آموزشی یک روزه که روز یکشنبه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری عبدالقادر مراغی برگزار شد، علی حامد حقدوست، یکی از عکاسان برجسته مستند اجتماعی و خبری کشور به طرح مباحثی در ارتباط با فتوژورنالیسم، ویژگی های عکس و عکاس خبری، ابزار کار، تفاوت خبر و رویداد با رویکرد دید عکاسی و عناصر خبر تصویری پرداخت.
رئیس انجمن سینمای جوان مراغه در آئین اختتامیه این کارگاه آموزشی گفت: دانش افزایی و افزایش مهارت علمی و عملی شرکت کنندگان، آشنایی با شیوه کار و ویژگی های عکس مستند اجتماعی و خبری و الزامات کار از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.
طاهره اسدی فرد با اشاره به اینکه کلیه شرکت کنندگان گواهی پایان دروه دریافت می کنند، افزود: این دوره آموزشی بر اساس برنامه ریزی های این انجمن جهت تقویت بنیه علمی هنرمندان عکاس و فیلمساز این شهرستان تداوم دارد.
وی گفت: کلاس های فیلم سازی هر ساله در آغاز سال تحصیلی در انجمن سینمای جوانان مراغه و همزمان با سراسر کشور در محورهای تصویر برداری، عکاسی، فیلم نامه نویسی، کارگردانی سینما، داستان نویسی، تاریخ سینما و دیگر دروس مرتبط برگزار می شود.
فریبا عباسی، عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: تاثیر عکس های اجتماعی و خبری در برخی مواقع به مراتب بیشتر از یک گزارش خبری است و خبرنگاران مراغه باید از این ظرفیت هنرمندانه استفاده کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مراغه نیز ضمن ابراز خرسندی نسبت به تداوم دوره های آموزشی عکاسی خبری گفت: در عصری که رسانه های متعدد به بمباران خبری مخاطبان می پردازند، تلاش تخصصی تر خبرنگاران و عکاسان خبری در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده دارد.
جواد محمودی افزود: مراغه دارای ظرفیت های بی بدیل فرهنگی، اجتماعی و هنری بوده و معرفی این ظرفیت های در عرصه های ملی و بین المللی نیازمند تولید محتوای تخصصی در زمینه عکس و خبر است.
به گزارش ایرنا، مدرس این کارگاه آموزشی، علی حامد حق دوست /متولد 1360 تبریز/ عکاسی را از سال 1377 شمسی با پرتره آغاز کرد و همزمان به عکاسی مستند اجتماعی روی آورد.
در سال 1385 شمسی وی اولین عکاسی بود که از تبریز با آژانس عکس سوره شروع به همکاری و فعالیت در کار مطبوعاتی کرد و به صورت آنلاین زندگی، آداب و رسوم و آئین های مردم و اتفاقات خبری آذربایجان شرقی و بخش هایی از آذربایجان غربی را پوشش داد.
وی طی این سال ها با خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، روزنامه ایران، روزنامه جام جم همکاری کرده است.
حق دوست زندگی مردم در شهرهای ایران و خبرخیزترین کشورهای خاورمیانه همچون افغانستان، پاکستان و ترکیه را سوژه عکاسی خود قرار داده و آثار او در بسیاری از مجله ها و نشریه های معتبر خارجی چون نشنال جئوگرافیک، تایم، نیویورک تایمز، واشینگتن پست، گاردین، بوستون و روزنامه ها و مجلات داخلی چاپ و منتشر شده است.
علی حامد حق دوست موفقیت در چندین جشنواره و نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان تقدیر در 2 بخش تک عکس و مجموعه عکس پنجمین جشنواره سراسری عکس فجر بندر ماهشهر/1387/ و مقام اول در بخش عکس جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری های کشور/ 1391/ اشاره کرد.
از دیگر موفقیت های ملی و بین المللی علی حامد حق دوست نیز می توان به مقام اول جشنواره عکس اعتیاد/ 1392/، مقام چهارم در جشنواره بین المللی مرگ بر آمریکا /1392/، برگزیده بخش ویژه سلام سینما در یازدهمین جشنواره تصویر سال /1392/، برگزیده و دریافت جایزه برتر جشنواره بین المللی رژان تهران/1394/ اشاره کرد.
علی حامد حق دوست در سال 1394 مقام دوم دوسالانه جهانی عکس نیکون در شانگهای چین، در سال 1395 برگزیده برگزاری نمایشگاه عکس های افغانستان در جشنواره لومیکس هانوفر آلمان و در سال 1395 مقام اول مسابقه بین المللی عکس یونسکو با عنوان ' افغانستانی که به آن افتخار می کنید را به ما نشان دهید' را در کارنامه دارد.
در بخش نهایی این کارگاه آموزشی هنرجویان و مسئولان حاضر در مراسم اختتامیه از نمایشگاه عکس های برگزیده انجمن سینمای جوانان مراغه بازدید کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 5 مهر 1395برچسب:, | 12:58 | نويسنده : شهروند مراغه ای |